Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komplexní podpora znevýhodněných žáků hospitalizovaných na oddělení dětské a adolescentní psychiatrie
Buschtová, Gabriela ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá komplexní podporou znevýhodněných žáků na oddělení dětské a adolescentní psychiatrie a základní škole při nemocnici. Cílem výzkumného šetření bylo analyzovat míru a úroveň současné pedagogické, zdravotní a terapeutické podpory znevýhodněných hospitalizovaných žáků a také doporučit opatření vedoucí ke zvýšení efektivity péče. V teoretické části byla obecně popsána podpůrná opatření a poradenský systém žáků se speciálně vzdělávacími potřebami. V praktické části byly stanoveny parciální cíle výzkumného šetření, které měly za úkol zjistit míru efektivity spolupráce mezi zdravotnickým a školským personálem zajišťujícím výchovně vzdělávací proces hospitalizovaných žáků. V této práci byla použita metoda sociálního výzkumu. Pro potřeby získávání potřebných informací byla použita forma dotazování malého výzkumného vzorku, který tvořily zdravotní sestry a speciální pedagogové tohoto zařízení. Výstupem této práce je modifikace spolupráce všech zúčastněných a jejich interpersonální a intrapersonální postoj k péči o hospitalizované žáky.
Výchova a vzdělávání hospitalizovaných dětí
Juránová, Veronika ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou potřeb hospitalizovaných dětí mladšího školního věku, výchovnými postoji k nim a vzdělávacím procesem ve škole při nemocnici. Pozornost je věnována zejména sociálním a vzdělávacím potřebám hospitalizovaných dětí. Cílem práce je shromáždit odborné poznatky vážící se k aspektům dlouhodobé hospitalizace dítěte a zhodnotit, jaká je realita vzdělávacího procesu školy při nemocnici, ve které mi bylo umožněno provést výzkumné šetření. Teoretická část nejprve vymezuje charakteristiku tělesného a duševního vývoje dítěte mladšího školního věku. Dále se teoretická část zabývá různými aspekty, které s sebou přináší hospitalizace dítěte, a to zejména ve vtahu k jeho rodině a školnímu životu. V empirické části je uplatněn kvalitativní výzkum, který prostřednictvím rozhovorů a pozorování zkoumá, jak děti vzdělávání v rámci školy při nemocnici hodnotí, jak je výuka organizována a jak probíhá komunikace s kmenovou třídou dětského pacienta. Výzkumné šetření ukázalo, že respondované děti mají k výuce v nemocnici velmi pozitivní vztah, a to zejména díky individuálnímu přístupu nemocničních pedagogů, na kterém je výuka v nemocnici založena. Na druhou stranu však dětem chybí kolektiv, který jim jejich kmenová třída poskytuje. Učitel v nemocnici musí být ve svém plánování výuky...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.